Üdvözlünk a súgóban! Itt találhatsz meg minden információt a játékkal kapcsolatban, kezdve a különböző varázsitalok hatásaitól, egészen a harc menetéig.
Karakter tulajdonságok:
Életerő: Ez mutatja meg, hogy még mennyi sebzést kell bekapnia a karakternek ahhoz, hogy elhalálozzon. Gyakran változó érték, szinte folyamatosan fog fel vagy lemenni annak függvényében, mit csinálsz. Átlagos érték: 20, kezdésnél lehetséges értékek: 14-34.
Ügyesség: Ez mutatja meg alapvetően, hogy milyen jól harcol a karaktered, ez számít akkor, ha támadás vagy védekezik, ennek függvényében talál be vagy véti el a támadást. Viszonylag ritkán változik, elrontott szerencsepróba esetén (ld. lentebb) módosulhat, illetve akkor, ha az epizód indokolja. Átlagos érték: 5, kezdésnél lehetséges értékek: 1-9.
Szerencse: A játék folyamán vannak úgynevezett szerencsepróbák (ld. később), amik sikeressége attól függ, hogy mennyi a karakter szerencséje. Szerencsepróba sikeressége esetén általában valami nagy pozitívum, sikertelensége esetén valami nagy negatívum éri a karaktert. Minden szerencsepróbánál (ld. lentebb) csökken. Átlagos érték: 10, kezdésnél lehetséges értékek: 2-17.
Varázsitalok:
Életerő itala: Az életerő itala visszatölti a karaktered életerejét egyszer a maximális szintre.
Ügyesség itala: Az ügyesség itala visszatölti egyszer a karakter ügyességét a maximális szintre.
Szerencse itala: A szerencse itala megnöveli eggyel a maximális szerencséd, majd visszatölti a szerencséd a maximum szintre.
A varázsitalokat bármikor elfogyaszthatod játék közben, kivéve, ha éppen csatában vagy (csak csata előtt vagy után teheted ezt meg). Az elfogyasztáshoz az epizód alatt a "hátizsák és erszény" résznél válaszd a megfelelő opciót.
A harc menete
A játékban az egyszerűség kedvéért mindig egy ellenféllel harcol egy pillanatban karaktered. Ha több ellenfeles harc van, az is úgy történik, hogy sorban egymás után harcolsz velük.
A harc alapvetően elég egyszerűen működik. Fogjuk a karaktered ügyességét, majd dobunk két dobókockával, és a kettőt összeadjuk. Ez a karaktered támadóértéke. Ezután fogjuk ellenfeled ügyességét, majd szintén hozzáadunk egy értéket, amit két kockával dobunk ki. Ez az ellenfeled támadóereje. Akinek nagyobb a támadóereje az sebzi meg a másikat, és annyi életpontot sebez, amennyi a támadóerők különbsége. Példa: a Te karaktered ügyessége hat, két kockával tizet dobunk mellé, így a támadóerőd 16. Ellenfeled ügyessége hét, a két kockával ötöt dobunk, így támadóereje 12. A Te támadőd magasabb, ezért Te sebzed meg őt, a sebzés mértéke pedig a két támadóerő különbsége, azaz 16-12 = 4 életerőpont.
A fent leírtak egy forduló. Addig megy a harc, addig jönnek egymás után ugyan ilyen fordulók, míg vagy Te vagy ellenfeled életereje le nem csökken nullára vagy azalá (halál).
A harc sorsán lehetőséged van szerencsepróbára, amivel ha szerencsés vagy, növelni tudod a sebzésed, vagy éppen el tudod kerülni a másik támadsát. A szerencsepróbáról lentebb olvashatsz.
Szerencsepróba:
Szerencsepróba két módon is lehetséges: az egyik, amikor olyan epizódhoz érsz, ahol kötelező próbát dobni, és valami előre meghatározott következménye van. A másik lehetőség, hogy csatban Te döntesz úgy, hogy egy fordulóra alkalmazod a szerencséd. Bármelyik is történjen, a sikeres szerencsepróba poztív, a sikertelen valami negatív kimenetű, és minden esetben veszít a karaktered egy szerencse pontot az értékeiből. Szerencsepróba esetén két darab dobókockával dob a rendszer, aminek az összegét veszi. Ha ez az összeg kisebb vagy egyenlő a szerencséddel, a próba sikeres, ellenkező esetben sikertelen!
Szerencsepróba harc közben: dönthetsz úgy, hogy szerencsédet próbára teszed a harc következő fordulójában. Ekkor be kell pipálnod a "szerencsepróba" opciót harc közben. Ha a szerencsepróba sikeres, az általad okozott sérülés dupla annyi, mint eredetileg (ha Te találod el ellenfeled), illetve a sérülés, amit Neked okoznak, csupán fele annyi (ha ő talál el Téged). Ha viszont sikertelen a szerencsepróba, akkor az általad okozott sérülés abban a körben nulla (ha Te találod el ellenfeled), illetve a Neked okozott sérülésen felül még egy ügyességet is veszítesz (ha ellenfeled talál el Téged).
Karakterfejlődés:
A karaktered a játék folyamán természetesen fejlődik is. Minden harc után kap automatikusan tapasztalati pontot, amivel szintet tud lépni. Más módon nem szerezhet TP-t, csak harccal. Mindig annyi tapasztalati pontot kap egy harc után, amennyi az ellenfele életerejének ötöde (lefelé kerekítve) + ügyességének négyzete. Szintet a karaktered akkor lép, ha az előző szint óta a jelenlegi szintje * 100 TP-t összegyűjt (tehát 2. szinthez 100, 3. szinthez 100+200=300, 4. szinthez 100+200+300=600 stb. TP kell). Ha karaktered szintet lép, akkor _maximális_ életereje 1 ponttal növekszik, minden 3. szinten pedig _maximális_ ügyessége is nő eggyel (csak a maximális, az aktuális nem).
Karakterhalál:
A játékban, főként harcokban, bekövetkezhet karakterhalál is. Ha karaktered meghal, akkor újra kell vele kezdened a játékot, visszakerülsz a játék legelejére. Értékeid visszaállnak a kezdőértékre, pénzed újra 10 ezüst lesz, tapasztalti szinted is visszaesik, és tapasztalati pontjaid is elveszíted, és kezdő varázsitalod is visszakapod.
Szörnyek és ellenfelek:
Egy kis iránymutatás arról, hogy milyen nehézségű ellenfelekkel találkozhatsz kalandozásaid során:
Könnyű ellenfelek: általában könnyű ellenfél minden harcolni nem tudó humanoid, a nem veszélyes ill. kistermetű állatok. Ügyességük általában 3 alatt marad (tehát 1 vagy 2), életük tipikusan 15 alatti. Ezeket minden kalandor könnyűszerrel legyőzi, akár egyszerre többet is, tömegesen is, nem nagy kihívás.
Közepes ellenfelek: ide sorolhatjuk a harcolni ugyan tudókat, de olyanokat, akik nem kaptak képzést erre. Ilyen pl. egy matróz, rakodómunkás vagy egy egyszerű paraszt kapával a kezében, de komolyabb veszélyt jelentő egyszerű állatokat is (farkas, medve stb.) ide lehet sorolni. Ügyessége tipikusan nem éri el az átlagost, de a könnyű ellenfélnél jobb (tehát 3-4), életereje 15-20 között mozoghat. Eggyel általában nem gyűlik meg a baja a kalandozóknak, de több darab már nehézséget okozhat az alacsonyabb értékű játékosoknak.
Nehéz ellenfelek: mindazok, akik komoly harci képzést kaptak, esetleg különleges képességgel bírnak. A legtöbb kalandozó ebbe a csoportba tartozik. Néhány különösen veszélyes állat is tartozhat ide, ezek már általában természetfeletti lények, vagy a természetben előforduló kifejezetten veszélyes állatok. Ügyességük akár átlagos vagy azt picit meghaladó (5-7), életerejük legtöbbször eléri vagy meghaladja a 20-at (20-25). Ha többen vannak, akkor életveszélyesek a kalandozók többségére nézve, jelentős részüknek még az egy is a játék újrakezdését jelentheti, ha nincs szerencséjük.
Kiemelkedő ellenfelek: igen ritka, és igen kevesen maradtak életben, hogy elmeséljék, hogy milyenek. Akár egy nagyon tapasztalt kalandozó, de inkább természetfeletti lények (pegazusok, angyalok stb.). Ügyességük kiemelkedő, 8 vagy több, néha még a 10-et is eléri, bár ez már kategórián belül is kifejezetten erősnek számít. Életerejük tipikusan 25 fölötti, ritkán a 30-at is eléri. Egy ilyen lény is életveszélyes egy kalandorra, legendák keringenek olyanokról is, akik egyszerre kettővel vagy hárommal megküzdve nyertek, de még senki nem hallott olyanról, hogy több ilyen lénnyel való együttes harcot bárki is túlélt volna.
Legendás ellenfelek: pont azért legendás ellenfelek, mert csak legenda kering róluk, csupán egy-két igen híres és tapasztalt kalandozótól tudunk ilyen lényekről, de bizonyítékuk nincs rá, csupán történetünk, elmesélésük. Olyan hatalmas mágusok és mágiával átitatott lényeg általában, akikkel nem találkozik minden nap az ember (kifejlett feketesárkány, főnix stb.). Ügyességük meghaladja a 10-es értéket, akár az egytucatot is eléri, életerejük 30 fölötti. A legtapasztaltabb kalandozók mentek halálukba, még akkor is, ha csak egy ilyen lényt jelöltek ki célponjukként. Több lényt egyszerre legyőzni lehetetlen!
Adatvédelmi nyilatkozat | Felhasználói feltételek